Güven, Esastır

Doktor ve hasta arasında kurulması gereken sağlıklı ve sağlam iletişim; tedavinin başarılı olması, hastanın kendini güvende ve rahat hissetmesi için ilk kuraldır.

Doktorunuzun sizi güvende hissettirmesi; kendisinin bilgi birikimine, deneyimine, sağlam ahlaki değerlerine bağlıdır.

Doç. Dr. Ali Durmuş

Şimdi numaranızı bırakın ve sizi arayalım!

Mide Balonu

Mide Balonu Nedir?

VKİ 35 ve üzerinde olmayan hastalar için Mide Balonu yöntemi uygulanır. Bu yöntemde, endoskopi aletiyle ağızdan mideye ulaşılarak sönük, boş bir balon yerleştirilir. Ardından balon şişirilir ve hastanın midesinde bir dolgunluk oluşturulup tokluk hisse sağlanır. Bu yöntemin diğer uygulamalardan en önemli farkı; balonun 6 aylık süreç sonunda çıkarılmasıdır.

Nasıl Uygulanır?

Bu yöntemde endoskopi yardımıyla ağızdan yemek borusu geçilerek mideye ulaşılır ve mideye balon yerleştirilir. Herhangi bir kesme işlemi gerçekleşmeden yapılan bu operasyonda hafif bir anestezi uygulanır. Mide içine sönük olarak yerleştirilen balon, mideye ulaştığında ucuna bağlı bir tüp ile yaklaşık 900 cc’lik bir havayla doldurularak şişirilir. Balon, bağlı olduğu tüpten kolayca ayrılarak mide içinde bırakılır.

Operasyon Sonrası

Balon yöntemi, aşırı kilolu olma durumunun geçici tedavisinde kullanılır. Kilo kaybına ve kilo vermeyi takiben durumun korunmasına yardımcı olan bu yöntem ayrıca; obezite cerrahisi öncesinde, ameliyat olacak hastaların kilo vermesi ve dolayısıyla cerrahi riskin azaltılması için de kullanılır. Balon mide içerisinde en fazla 6 ay bırakılabilir ve çıkarılmasını takiben, uygun bir diyet ve egzersiz programı ile tekrar kilo alımının önüne geçilmesi hedeflenir.