Güven, Esastır

Doktor ve hasta arasında kurulması gereken sağlıklı ve sağlam iletişim; tedavinin başarılı olması, hastanın kendini güvende ve rahat hissetmesi için ilk kuraldır.

Doktorunuzun sizi güvende hissettirmesi; kendisinin bilgi birikimine, deneyimine, sağlam ahlaki değerlerine bağlıdır.

Doç. Dr. Ali Durmuş

Şimdi numaranızı bırakın ve sizi arayalım!

Tüp Mide Ameliyatı

Sleeve Gastrektomi Operasyonu Hakkında

“Mide küçültme” ya da “Tüp Mide” olarak bilinir. Bu operasyon ile midenin hacminin yaklaşık 60-100 cc arasında küçültülmesi ve makul miktarda gıda alarak tokluk hissetmesi hedeflenir.

Midenin belli bir bölümü cerrahi işlemle alınır ve yerine tüp şeklinde (yaklaşık bir adet muz büyüklüğünde) bir bölüm bırakılır. Ayrıca midenin açlık hormonu salgılayan kısmı çıkarıldığı için, hastada aşırı açlık hissinin oluşmasının önüne geçilir. Bu operasyon ile sadece alınan gıdanın miktarı kısıtlanır. Gıdaların emilimi aynı şekilde devam ettiği için hastanın dışarıdan vitamin ya da mineral takviyesi alması gerekmez.

Ameliyat Nasıl Yapılır?

Tüp mide ameliyatları, laparoskopik yöntemle uygulanır. Hastanın kilosuna göre 5-6 adet küçük kesikler ile ameliyat gerçekleştirilir. Ameliyat esnasında hastaya genel anestezi uygulanır.

Ameliyat Sonrası

Ameliyattan yaklaşık 6-8 saat sonra hastalar yürüyebilmeye başlar. Ameliyattan 24 saat sonra ise kaçak testi (Metinel Sıvı) yapılır ve 48 saat sonra ilaçlı röntgen çekilir. Test sonuçları kontrol edildikten sonra küçük hacimlerde gıda alınmasıyla hastalar kolayca doygunluk hissedebilirler. Bir süre sonra bu tokluk hissi, iştahın normalleşmesine dönüşür, gıda alımı azalır ve ameliyatı takip eden birkaç yıl içinde kilo fazlasının %80-90’ından kurtulmak mümkün olur.